UX writing
Tracisz klientów z powodu nieprzejrzystych treści? Twoje komunikaty są tak nudne albo niezrozumiałe, że czytelnicy szybko porzucają stronę i z niej wychodzą? Pomogę Ci to zmienić przez UX writing.

Co to jest UX writing?
UX Writing to sztuka tworzenia treści, która ma na celu poprawę doświadczeń użytkownika na Twojej stronie. Sam skrót UX pochodzi od angielskiego wyrażenia „user experience”. Sztuka UX writingu polega na dobieraniu słów i tworzeniu takich komunikatów, które kierują uwagę użytkownika i prowadzą go przez całą stronę w sposób płynny i intuicyjny.

Jak UX writing wpływa na Twój biznes?
Zastanawiasz się, co z tego masz? No cóż, powiedzmy sobie szczerze. Jeśli na Twojej stronie teksty są chaotyczne, nudne albo tak skomplikowane, że trzeba mieć doktorat z kryptografii, aby je zrozumieć, to szanse na stracenie klientów rosną w lawinowym tempie. Bez obaw! Dobre UX writing naprawi to wszystko. Użytkownicy będą czuć się jak w najlepszym kinie — zaciekawieni, zaangażowani i gotowi na więcej!
Wciąż nie do końca rozumiesz? Oto przykład i cel UX writingu
Wyobraź sobie taką sytuację: chcesz kupić buty w sklepie internetowym, wchodzisz na stronę i w oczy rzuca Ci się banner, na którym widnieje informacja „5% rabatu dla zarejestrowanych użytkowników”. Fajnie, prawda? No dobra, tylko nikt nie mówi, jak się zarejestrować, gdzie kliknąć. W końcu udaje Ci się odnaleźć właściwie miejsce, ale okazuje się, że te 5% rabatu to tylko przy kwocie zamówienia powyżej 500 zł. Frustrujące prawda?
Zadaniem UX writingu jest to zmienić. Teksty UX mają sprawić, że Twoja strona internetowa stanie się jak najbardziej przyjazna i intuicyjna dla użytkowników. Teksty UX mają być ich przewodnikiem po tej stronie.
Jakie treści są elementami UX writingu?

UX writing obejmuje różne elementy, takie jak:
- nagłówki,
- opisy produktów,
- przyciski CTA (call-to-action),
- podpowiedzi (tooltipy),
- instrukcje,
- komunikaty o błędach/sukcesach.
Każdy z tych elementów ma znaczenie dla przyjemności korzystania z Twojej strony. Zadbaj o to, aby słowa na Twojej stronie były przemyślane, klarowne i przekonujące. Właściwie dopasowane treści zwiększą zaangażowanie użytkowników i skuteczność Twojej strony.
UX writing – cena
W porównaniu do korzyści, jakie możesz osiągnąć, cena za profesjonalne treści wydaje się śmieszna. U mnie, usługa UX writingu zaczyna się już od 100,00 zł netto za 1 tysiąc znaków ze spacjami (zzs). Myślisz, że to dużo? Muszę poznać Twoją markę, przeanalizować styl wypowiedzi, odnaleźć właściwy ton głosu, sprawdzić, jakim językiem porozumiewają się Twoi klienci i wiele innych rzeczy, zanim usiądę do klawiatury i zacznę tworzyć.
***cena za 1 tys zzs | *z wytycznymi od Ciebie | **bez wytycznych |
---|---|---|
treści UX na stronę www | 100,00 zł netto | zapytaj |
**bez wytycznych – oznacza, że muszę przygotować strategię komunikacji, odnaleźć ton głosu itp.
***zzs – znaki ze spacjami, dla przykładu 1 strona A4 z marginesami 2,5cm pisana czcionką Arial o rozmiarze 12px to ok. 2500 zzs
Zleć mi UX writing dla swojej strony www
No i jesteśmy u celu! Jeśli chcesz, żeby Twoja strona była jak najlepszą wersją siebie, to powierz ją mi – jestem w tym dobry. Mogę zapełnić Twoją stronę tekstami, które będą wprawiać użytkowników w zachwyt i zainteresowanie.
Jak przygotowuję treści?
Niestety nie mam czarodziejskiej różdżki, ale mam wiedzę i narzędzia, które sprawią, że Twoje teksty staną się prawdziwymi perełkami wśród innych treści w sieci. Więc nie zwlekaj, napisz do mnie już teraz i zacznijmy poprawiać doświadczenia użytkowników na Twojej stronie!
Zamów UX writing
Napisz do mnie lub zadzwoń i porozmawiajmy o tym, czego potrzebujesz. Wyślę Ci brief z pytaniami, udzielisz mi odpowiedzi, a ja na tej podstawie przygotuję Ci najlepszą ofertę.
